Chris Reeves onePiece

Allez... à la demande générale, une rubrique pour les fixes.

Chris Reeves onePiece

Messagepar christian812 » 23 Fév 2012 15:02

Pour info, il en reste quelques uns sur ce site > vente boutique en ligne Belgique


http://www.blade-int.com/
" les pales du ventilateur coupaient tranche à tranche l'air épais comme du manioc."
Bernard Lavilliers
Avatar de l’utilisateur
christian812
 
Messages: 525
Inscrit le: 09 Déc 2008 15:58
Localisation: Belgique - Namur

Re: Chris Reeves onePiece

Messagepar deovolens » 23 Fév 2012 17:15

Merci maintenant je sais au moins que les couteaux que je voulais vendre étaient tès en dessous des prix thup
deovolens
XX Hell
 
Messages: 6672
Inscrit le: 17 Sep 2007 21:23
Localisation: Belgique

Re: Chris Reeves onePiece

Messagepar ilium » 23 Fév 2012 17:32

On peut aussi prendre le prix US et réinjecter 30% de taxes ce qui donne un prix inférieur et totalement légal. ;)

Ils arrêtent cette production chez CRK? :gni:
Je gueule, c'est vrai, j'suis un peu sec, tout ça, mais pour quelqu'un comme moi qui a facilement tendance à la dépression c'est très important ce que vous faites, parce que... comment vous dire... c'est systématiquement débile mais c'est toujours inattendu. Et ça c'est très important pour la santé du cigare...
Avatar de l’utilisateur
ilium
Maud Passeur
 
Messages: 30956
Inscrit le: 04 Juil 2007 00:11
Localisation: Alsacie du Sud

Re: Chris Reeves onePiece

Messagepar pwet » 23 Fév 2012 17:33

ouais mais bon … les one piece sont plus produits, je connais ni les prix de depart ni le cours moyen aujourd'hui mais en tout cas la boutique en question vend quand meme le large seb a 600€ :yeux: :yeux: :yeux:

le small a 500 :yeux: :yeux: :yeux:
recherche : anciens spyderco military cpm440V SE ou PE, voire ats 34.

merci
Avatar de l’utilisateur
pwet
Théoricien de lâme
 
Messages: 5973
Inscrit le: 22 Oct 2008 01:51
Localisation: back to marseille city !

Re: Chris Reeves onePiece

Messagepar deovolens » 23 Fév 2012 17:34

C'est déjà fait , aux USA les prix montent déjà.
These knives are virtually indestructible and will remain a good companion for many years!
The one piece design offers the highest possible weight/strength ratio
A2 Tool Steel offers excellent edge retention and good shock resistance
Hardness at between 55 and 57 Rockwell C is not brittle but gives good edge retention along with ease of sharpening
An 8" hollow grind is used with a full thickness back edge. All designs are ground to allow the full thickness of the back edge to come as close to the point as possible, affording a very strong front tip but not restricting the knife's ability to pierce
The hollow handle, which is created to reduce weight, is larger than any similar sized knife because there is no join between handle and blade
The aluminum butt cap provides an airtight closure for the hollow handle and is designed so that it can be used for hammering. Because using the knife as a hammer can be dangerous to one's knuckles and fingers, we do not recommend that this be done unless in an emergency situation. It is preferable to use a hammer
Full depth precision machined knurling affords maximum non-slip grip
Non-reflective KG Gun-Koteä coating gives lasting protection
All knives carry a lifetime guarantee and a damaged knife will be replaced or repaired at Chris' discretion. This guarantee does not cover damage to a knife that has been thrown or used for heavy levering
These knives are used by hunters, backpackers, SWAT teams, military personnel, firefighters and police all over the world. They are also to be found in many knife collections and most of our customers own more than one of our knives
Each hand made leather sheath is designed to fit the knife well, to give maximum protection to the carrier and the knife when being carried. Because we continue to improve our design, sheaths supplied might not be exactly as shown in the brochure
Replacement butt caps and sheaths are available at reasonable prices
Many customers feel that once their knives have been used, they lose collector's value. This is not so as the knife can be returned to our workshop, where it will be sandblasted, re-coated with KG Gun-Koteä, sharpened and returned to it's original condition. Refer to retail price list for cost. Please return knife in sheath.
The idea of the one piece knife was born while Chris was serving time in the South African Army on the Namibia/Angola border in 1979. The experiences of military service have contributed substantially to the features in these knives.

Chris realized that the ideal working knife was a tool which was strong, reliable and impervious to temperature and humidity. Extensive time has been devoted to design, and research and development to improve both the blade designs and the methods used in making the knives.

Each knife is made from a solid billet of A2 tool steel. The stock removal method results in two distinct advantages--the strength/weight ratio is exceptional and there is no handle/blade join. This means that there is no area where the blade and handle could come apart--a weakness in the design of other hollow handle knives. The handle cavity is larger than that of any similar knife. The hollow handle is closed with a butt cap made of 6061 aluminum which screws into the handle against a Neoprene "O" ring, ensuring the cavity is sealed from dust and moisture. All the one piece knives are hardened to 55-57 RC and random checks are made to ensure accuracy. This hardness gives superb toughness, good edge retention and allows for efficient sharpening in the field. Each knife is coated with super hi-tech KG Gun-Koteä originally developed for use in the aerospace industry. This coating offers a durable, long-lasting, non-reflective covering. Included in the price of each knife is a hand-made leather sheath. A lifelong guarantee, signed by Chris accompanies each knife.

For 28 years, (the A2 round handled) One Piece Range of knives has been an essential part of Chris Reeve Knives. From Chris first designing the concept while serving in the South African Army in Namibia to today, these knives have been used, carried, admired and collected in all corners of the world.

An integral part of the success of this range has been Eddie Myers. Eddie was Chris's foreman when Chris was an apprentice tool and die maker. They have known each other more years than they care to count and Chris has always regarded Eddie as mentor, teacher, friend and consultant! For 25 years, Eddie has machined the blanks for our One Piece Knives. Still living in South Africa, Eddie and his wife Caroline, have provided fine service to deliver the best blanks at the best price. (There is no question that the volatility of South African currency has helped over the years!)

Eddie and Caroline wanted to retire - Ed wants to buy a boat again and go fishing whenever he feels like it! This brought us to a cross-roads - should we try to source a vendor in the USA or should we simply retire a "Classic". We decided to take the second choice - to discontinue the One Piece Range. Final orders for these knives were taken at the end of 2009 and the last of the knives made will be delivered during the first half of 2010.
deovolens
XX Hell
 
Messages: 6672
Inscrit le: 17 Sep 2007 21:23
Localisation: Belgique

Re: Chris Reeves onePiece

Messagepar ilium » 23 Fév 2012 17:37

Alors avec mon Tanto, j'ai un vrai collector. Quand je pense au prix que je l'avais payé. Me voilà riche. :snob:*

PS: inutile de me MP, il n'est pas à vendre. :o
Je gueule, c'est vrai, j'suis un peu sec, tout ça, mais pour quelqu'un comme moi qui a facilement tendance à la dépression c'est très important ce que vous faites, parce que... comment vous dire... c'est systématiquement débile mais c'est toujours inattendu. Et ça c'est très important pour la santé du cigare...
Avatar de l’utilisateur
ilium
Maud Passeur
 
Messages: 30956
Inscrit le: 04 Juil 2007 00:11
Localisation: Alsacie du Sud

Re: Chris Reeves onePiece

Messagepar jlg » 23 Fév 2012 17:37

J'aurais du garder le mien au lieu de le brader sur Naturabuy :mouarf:
jlg
 
Messages: 27693
Inscrit le: 24 Mai 2007 15:11

Re: Chris Reeves onePiece

Messagepar Ghjallone » 23 Fév 2012 17:38

pwet a écrit:ouais mais bon … les one piece sont plus produits, je connais ni les prix de depart ni le cours moyen aujourd'hui mais en tout cas la boutique en question vend quand meme le large seb a 600€ :yeux: :yeux: :yeux:

le small a 500 :yeux: :yeux: :yeux:

et étrangement le prix des fixes semble normal... a peu pres le meme qu'avant l'arret de la production.
j'ai toujours pardonné à ceux qui m'ont offensé.
mais j'ai la liste.
Avatar de l’utilisateur
Ghjallone
Maki Sushi Corse
 
Messages: 8841
Inscrit le: 18 Sep 2007 20:20
Localisation: Corte, Corse

Re: Chris Reeves onePiece

Messagepar deovolens » 23 Fév 2012 17:42

Image
il restera toujours chez moi
Image
un très rare
Image
un peu de lourd
deovolens
XX Hell
 
Messages: 6672
Inscrit le: 17 Sep 2007 21:23
Localisation: Belgique

Re: Chris Reeves onePiece

Messagepar Bigsam » 23 Fév 2012 17:47

Ghjallone a écrit:
pwet a écrit:ouais mais bon … les one piece sont plus produits, je connais ni les prix de depart ni le cours moyen aujourd'hui mais en tout cas la boutique en question vend quand meme le large seb a 600€ :yeux: :yeux: :yeux:

le small a 500 :yeux: :yeux: :yeux:

et étrangement le prix des fixes semble normal... a peu pres le meme qu'avant l'arret de la production.

ça dépend peut-être tout bêtement de la date d'importation.
(\__/)
(_'.'_)
(")_(")
Avatar de l’utilisateur
Bigsam
ichtyophile dans ta chambre
 
Messages: 11501
Inscrit le: 01 Sep 2007 16:51
Localisation: Barcelona/Madrid/Paris

Re: Chris Reeves onePiece

Messagepar Ghjallone » 23 Fév 2012 17:54

Bigsam a écrit:ça dépend peut-être tout bêtement de la date d'importation.

peut etre... mais comment est-ce qu'il peut espérer vendre des Sebenza à ce prix? c'est 100 euros de plus qu'en France et 200 de plus que chez Thomas...
j'ai toujours pardonné à ceux qui m'ont offensé.
mais j'ai la liste.
Avatar de l’utilisateur
Ghjallone
Maki Sushi Corse
 
Messages: 8841
Inscrit le: 18 Sep 2007 20:20
Localisation: Corte, Corse

Re: Chris Reeves onePiece

Messagepar deovolens » 23 Fév 2012 17:56

Les fixes sont déjà plus "vieux" Le:$ était très bas.Cette monnaie est devenue plus chère.
deovolens
XX Hell
 
Messages: 6672
Inscrit le: 17 Sep 2007 21:23
Localisation: Belgique

Re: Chris Reeves onePiece

Messagepar olivier » 10 Mai 2012 13:42

mon chris reeves :D
Image
Image
Avatar de l’utilisateur
olivier
 
Messages: 2092
Inscrit le: 17 Nov 2006 23:33
Localisation: champagne

Re: Chris Reeves onePiece

Messagepar deovolens » 10 Mai 2012 14:01

Un "ancien" de l'Afrique du Sud thup
deovolens
XX Hell
 
Messages: 6672
Inscrit le: 17 Sep 2007 21:23
Localisation: Belgique

Re: Chris Reeves onePiece

Messagepar stephaneM » 10 Mai 2012 22:42

repérable entre autre à son bouchon hexagonal...
J'aime bien la forme Bowie du premier de deo.
probablement parce que je n'ai que l'autre forme de lame. :mouarf:
Faire des erreurs est humain. Les mettre sur le dos de l'informatique l'est encore plus. Robert Orben
Les filles c'est mieux que les pokemons, mais c'est quand même plus dur à attraper.
Avatar de l’utilisateur
stephaneM
 
Messages: 1015
Inscrit le: 13 Fév 2009 22:32
Localisation: 59116 Houplines

Suivant

Retour vers Couteaux fixes

Qui est en ligne ?

Utilisateurs parcourant actuellement ce forum : L'atelier de Max et 12 invités